The chorus in Aeschylus’ tragic fragments

Main Article Content

Míriam Librán Moreno

Abstract

A study of the identity, function, and dramatical uses of the chorus in Aeschylus’ tragic fragments.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Librán Moreno, M. (2020). The chorus in Aeschylus’ tragic fragments. Synthesis, 27(1), e077. https://doi.org/10.24215/1851779Xe077
Section
Dossier: Lecturas corales. Esquilo
Author Biography

Míriam Librán Moreno, Universidad de Extremadura

Profesora titular de Universidad en la Universidad de Extremadura, España. Se doctoró en Filología Clásica en 2005 con una tesis sobre la tragedia temprana de Esquilo. Su investigación se centra en la tragedia griega, principalmente fragmentaria, así como en  el novelista Jámblico, temas a los que ha dedicado publicaciones en revistas de difusión nacional e internacional (varias de ellas incluidas en el Arts and Humanities Citation Index, WoS). Es autora de una monografía sobre Esquilo (Lonjas del banquete de Homero, Huelva 2005) y coautora de una edición de la Eneida de Virgilio con traducción y amplias notas (L. Rivero, J. A. Estévez, M. Librán, A. Ramírez de Verger, Virgilio. Eneida, 4 vols., Madrid 2009-2011).

References

Aélion, R. (1983). Euripide héritier d’ Eschyle, tome 1. Paris: Les Belles Lettres.

Cipolla, P. (2010). ‘Frammento di Dike’ (Aesch. F 281a R.): uno status quaestionis sui problemi testuali ed esegetici. Lexis 28, 133-154.

Deforge, B. (1987). Eschyle et la légende des Argonautes. REG 100, 33-44.

Dodds, E. R. (1960). Euripides. Bacchae, Oxford: Oxford Univ. Press.

Gantz, T. (1980). Aischylos’ Lost Plays: The Fifth Column. RhM 123, 210-222.

Garvie, A. F. (1998). Sophocles. Ajax. Warminster: Aris & Phillips.

Garvie, A. F. (2006). Aeschylus’ Supplices. Play and Trilogy. Exeter: Bristol Phoenix Press.

Garvie, A. F. (2009). Aeschylus. Persae, Oxford: Oxford University Press.

Hahnemann, C. (1999). Mount Oita revisited: Sophocles’ Trachiniai in light of the evidence of Aischylos’ Herakleidai. ZPE 126, 67–73.

Jouan, F. (1992). Dionysos chez Eschyle. Kernos 5, 71-86.

Liapis, V. (2012). A Commentary on the Rhesus Attributed to Euripides. Oxford - New York: Oxford University Press.

Lloyd-Jones, H. (1957). Appendix. En H. W. Smyth. Aeschylus vol. 2. Cambridge (Mass.): Harvard Univ. Press.

Lucas de Dios, J. M. (1983), Sófocles. Fragmentos, Madrid: Gredos.

Lucas de Dios. J. M. (2008). Esquilo. Fragmentos y testimonios. Madrid: Gredos.

Mette, H. J. (1963). Der verlorene Aischylos. Berlin: Akademie Verlag.

Poli-Palladini, L. (2001). Some reflections on Aeschylus “Aetnae(ae)”. RhM 144, 287-325.

Radt, S. (1985). Tragicorum Graecorum Fragmenta vol. 3. Aeschylus. Göttinger: Vandenhoeck & Ruprecht.

Smyth, H. W. (1957). Aeschylus vol. 2. Cambridge (Mass.): Harvard Univ. Press.

Sommerstein, A. H. (2008). Aeschylus. Fragments. Cambridge (Mass.) - London: Harvard Univ. Press.

Sommerstein, A.H. (20102). Aeschylean Tragedy. London: Duckworth.

Swift, L. A. (2010). The Hidden Chorus. Echoes of Genre in Tragic Lyric. Oxford: Oxford Univ. Press.

Taplin, O. (1972). Aeschylean Silences and Silences in Aeschylus. HSCPh 76, 57-97.

Taplin, O. (1977). The Stagecraft of Aeschylus. Oxford: Oxford University Press.

West, M. L. (1990). Studies in Aeschylus. Stuttgart: B. G. Teubner.

Wilamowitz, U von. (1914). Aeschyli Tragoediae. Berolini: Weidmann.

Wright, M. (2019). The Lost Plays of Greek Tragedy. Volume 2. London: Bloomsbury Academic.